NOUTĂȚI

Noi demersuri pentru realizarea Magistralei 6 de metrou!


Ministerul Transporturilor intreprinde noi demersuri pentru a putea demara lucrarile la Magistrala 6 de metrou, ce va deservi arealul in care se afla si cartierul nostru.

Astfel, Ministerul Transporturilor a lansat in dezbatere publica un proiect normativ prin care schimba indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investitii „Legatura retelei de metrou cu Aeroportul Otopeni” si va declansa exproprierea imobilelor proprietate privata situate pe traseul lucrarii, anunta Mediafax:

Proiectul prevede „modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 1030/2009”. Revizuirea solutiei tehnice initiale consta in reconsiderarea traseului pe portiunea centrala a Municipiului Bucuresti, in sensul ca linia de metrou nu va mai pleca din Piata Victoriei pe traseul Bulevardul Ion Mihalache – Bulevardul Expozitiei, ci se va desprinde din Statia 1 Mai in paralel cu calea ferata Bucuresti-Constanta si se va inscrie pe Bulevardul Expozitiei, apoi pe traseul initial.

Fata de traseul aprobat initial, noua ruta are unele avantaje, intre care – potrivit notei de fundamentare a proiectului – se numara legatura directa intre Gara de Nord – Gara Baneasa – Aeroportul Baneasa si Aeroportul Henri Coanda Otopeni, fara transbordarea calatorilor prin schimbarea peroanelor si a trenurilor (ca in varianta initiala), accesul direct al calatorilor in intreaga retea de metrou prin statia existenta Gara Basarab, utilizarea statiilor deja in functiune ale Racordului 1 Mai – Grivita - Gara Basarab - Gara de Nord si costuri de realizare ale intregii investitii mai mici.

Potrivit proiectului normativ, zona de amplasament a noii linii de metrou traverseaza Sectorul 1 al Capitalei, respectiv cartierele Grivita, Bucurestii Noi, Piata Presei Libere, Baneasa, Privighetorilor si orasul Otopeni. „De-a lungul traseului vor fi parcurse urmatoarele puncte de interes municipal si supramunicipal: Aeroportul Henri Coanda, Aeroportul Aurel Vlaicu, Gara Baneasa, Gara Basarab, Gara de Nord. Totodata, vor fi interconectate si drumurile nationale si europene corespunzatoare: DN1/E60 (din partea de nord), Centura Bucuresti, precum si cu DN1A (spre Buftea si Targoviste) – daca privim extinderea Magistralei 4 spre directia nord-vest a orasului”, se mai arata in nota de fundamentare.

Cat priveste exproprierile, initiatorii proiectului arata ca pentru realizarea lucrarii „este necesara exproprierea unor imobile proprietate privata (persoane fizice si juridice), cat si transferarea unor suprafete de teren/constructii din domeniul statului/domeniul public al unitatilor administrativ – teritoriale, in conformitate cu prevederile Legii nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauza de utilitate publica si ale Hotararii Guvernului nr. 53/2011 de aprobare a Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 255/2010”.

Suprafata totala afectata de coridorul de expropriere/transfer este de 225.903 mp, din care domeniul public al statului acoperă 167.920 mp, iar proprietatile private - 57.983 mp.

Exproprierile din sectorul privat presupun o cheltuiala estimata la 117,51 milioane de lei, ceea ce – avand in vedere suprafata totala de expropriat, de 57.983 mp – inseamna un cost mediu de 2.026 de lei/mp, echivalentul a 450,4 euro/mp.

Pentru realizarea viitoarei Magistrale 6, s-a stabilit un traseu executat integral in subteran. Indicatorii tehnici revizuiti sunt urmatorii: lungime totala de 14,2 km, 12 statii, capacitate maxima de transport de 50.000 de calatori pe ora si sens, viteza comerciala de 36 km/h.

Populatia care va beneficia in mod direct s-a estimat la circa 100.000 de persoane zilnic - care vor fi pasageri ai noii linii de metrou la punerea in functiune (estimare 2021) - si aproximativ 190.000 peste 15 ani de la punerea in functiune (estimare 2035).

Sursa: www.mediafax.ro